Tuesday, June 06, 2006

Philharmonic of the Americas
Filarmonica de las Americas

Last night I attended the concert of the new Philharmonic of the Americas, under de baton of its founder, 24-year-old Alondra de la Parra, at Avery Fisher Hall, Lincoln Center. It featured Venezuelan prodige Edicson Ruiz's New York debut premiering Paul Desanne's Bass concerto. I am no music critic, so here is just my humble take on it: For Ruiz it was risky to debut with a new (very new) piece. It needed more work. A lot of times the bass could not be heard at all, percussion was TOO loud (and I am a percussionist, so go figure). As for the rest of the concert, Revueltas' Redes was played with great energy and drama. The audience got turned on by Bernstein's Overture to West Side Story. That Latin "thing" that emanates for a performer really makes a difference. In this case, de la Parra's Latin "think" made this a very special and unique performance. I just regret that Edicson's performance didn't blow my mind...

_________________________________
Anoche fui al concierto de la nueva Filarmonica de las Americas, dirigida por Alondra de la Parra, de 24 años, en Avery Fisher Hall, Lincoln Center. Se presento al prodigio venezolano Edicson Ruiz en su debut como solista en Nueva York, con el Concierto para Contrabajo de Paul Desanne. No pretendo ser critico de musica, pero aqui va mi humilde opinion: Para Ruiz fue un poco arriesgado debutar con una pieza nueva (muy nueva). Necesitaba mas trabajo. Muchas veces el contrabajo no se escuchaba en lo absoluto, y la percusion fuera de balance (y eso que soy percusionista, no deberia tener objeciones al respecto). Por lo demas, Redes de Silvestre Revueltas sono energico y dramatico, como debe de ser. Pero el publico se encendio con la Obertura de West Side Story de Bernstein. Esa "cosa" latina que emana de un interprete de veras hace la diferencia. En este caso, la "cosa" latina de de la Parra hizo de esta una presentacion especial y unica. Solo lamento que el debut de Edicson no me haya impresionado...

No comments: